Задълженията на БДЖ в момента са 565 милиона лева. Това обяви служебният министърът на транспорта Николина Ангелкова при представяне на отчет за изпълнението на приоритетите в икономическата политика на служебния кабинет. „БДЖ и сектор „Железници” се превърна в един от основните ни приоритети. Неслучайно фокусът беше насочен натам. Необходима е последователна и дългосрочна визия с кредиторите”, допълни тя.
Според нейните думи са били установени системни проблеми свързани с мерките за безопасност и обучение. Министърът посочва, че от ведомството са се фокусирали върху мерки за преодоляване на тези проблеми. „Всеки ден ставаме свидетели на някаква ситуация в ЖП транспорта, но това е като един жив организъм. Важното е, че сме се фокусирали и със социалните партньори са направени първите стъпки и при последователна политика те ще дадат своя резултат”, обясни Ангелкова.
По отношение на средствата по ОП „Транспорт“ министърът обясни, че няма опасност част от тях да бъдат загубени. Тя коментира, че до края на 2015 г. общо 1,4 млрд. лв. трябва да бъдат разплатени по нея, съобщава агенция "Фокус".
„Имаме увеличение средно на физическото изпълнение на железопътните проекти с 10 %. Имаме три пъти ускоряване на темпа на работа. От железопътните проекти единствено остава високо рисков Лот 1 Димитровград – Харманли”, казва Ангелкова.
„До края на ноември смятам, че ще успеем да подадем ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. Една от основните битки бе пътната ос и включването на автомагистрала „Хемус” към програмата. От проектите в ЖП инфраструктурата приоритетни ще са втора фаза на направлението Пловдив - Бургас и Елин Пелин – Ихтиман – Септември. Включили сме целия трети метродиаметър. Ще се започне с най-трудната част от бул. „Янко Сакъзов” до ж.к. „Красно село”, допълва още служебният министър.