Таксата за преминаване през Дунав мост засега остава. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев. На някакъв етап може да отпадне таксата за леките автомобили, но за тежкотоварните това е невъзможно. Според министъра, заради икономическата криза и липсата на пари в хазната, моментът не е подходящ да се лишаваме от вече планирани средства. Така, за поредeн път надеждите на гражданите и бизнес организации за промяна остават напразни.
Средно около 25 милиона лева влизат за година в Национална агенция "Пътна инфраструктура" от такса "Дунав мост", изчисли преди време министърът на отбраната Николай Младенов, тогава евродепутат. От тези пари обаче в съоръжението почти нищо не се влага. През последните 20 години са правени само козметични ремонти. До преди 2 месеца не светеха и лампите на моста, но след намесата на вицепремиера Меглена Плугчиева, вече народен представител от Русе, осветителните тела в участъка бяха ремонтирани.
За хората, преминаващи по Дунав мост обаче, остава неясен отговорът как се формира таксата и как точно се използват парите. Асфалтът е разбит, трасето е осеяно с дупки, парапетите са ръждясали.
Всъщност, Дунав мост изглежда занемарен по цялата си дължина, което означава, че румънската страна също използва парите от таксата за други цели. Често пътуващите коментират, че такива вноски в другите държави не се събират.
През последните години такса "Дунав мост" оказа негативно влияние и върху икономическите и чисто човешки отношения, коментира БНТ "Север". Българи и румънци, най-бедните членове на Евросъюза се замислят, преди да направят разходка до съседния град. Защото, към разстоянието от 60 км между Русе и Букурещ, се прибавя и таксата от 6 евро плюс още 6 за винетка в едната посока.