Започна оценката на кандидатите за марката "Автентична България"

10.09.2006 | 22:05
по статията работи: econ.bg
Първите 30 обекта ще бъдат оценени до края на септември

Първите 30 обекта, кандидатстващи за марката за качество в туризма "Автентична България", ще бъдат оценени до края на септември. Програмата, която стартира през май 2006 г., се изпълнява от Консорциум ВЕГА/БТД (Алианс доброволци за икономически растеж) и е финансирана от Американската агенция за международно развитие.

След проведения конкурс, за фирма-оценител беше избрана Ти Ейч Ар Консултинг, съобщиха от консорциума. Задачата й е да направи оценка на всичките 70 кандидатстващи по проекта туристически обекти до края на октомври тази година. Веднъж месечно специално създадена комисия от експерти ще разглежда докладите и ще присъжда марката.

Основните критерии за оценка бяха изготвени с помощта на международните консултанти Сю Уорън и Паулюс Куликаскас. Най-голяма тежест имат характеристики като гостоприемство, внимание и лично обслужване на гостите, дизайн и специфична атмосфера, интегриране с местната култура, история и бит, предлагане на качествени и типични за района храни и напитки и т.н.

"Смисълът на въвеждането на тази марка за качество в туризма, която допълва държавната система за категоризация, е да привлече в България платежоспособни туристи, които търсят уникално преживяване. Независимо дали става дума за голям или малък хотел, къща за гости или ханче, марката "Автентична България" ще бъде гаранция за туриста, че този обект е преминал през сериозна независима оценка и предлага наистина най-доброто в своята категория", обясни Александър Бабинов, директор на ВЕГА/БТД.

Очакванията на специалистите са, че поне половината от кандидатстващите 70 хотели и ресторанти ще получат марката. Тези от тях, които за момента не отговарят на изискванията, могат да кандидатстват повторно, след като изпълнят дадените от консултантите препоръки.

Според собствениците на първите обекти, посетени от оценители, консултацията в процеса на самата оценка е изключително полезна. "Получихме ценни съвети и препоръки за аспекти в нашия бизнес, над които не се бяхме замислили до момента", сподели Ани Асенова, управител на хотел "Исмена" в Девин.

"Не бях сигурен какво да очаквам и бях много впечатлен от получената задълбочена консултация, която ни накара сериозно да се замислим за следващата фаза на развитие", твърди Стоян Капсъзов, собственик на Капсъзовите къщи в Ковачевица. Според него този проект ще помогне на бранша не просто да привлече повече туристи, но и да реализира по-високи приходи.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 28.11   1414 г. – Чешкият религиозен реформист Ян Хус е арестуван от Инквизицията, една година по-късно е осъден на смърт като еретик и е изгорен на клада. 1520 г. –...