Изградиха електронен регистър на подвижния железопътен състав

26.05.2009 | 14:14
по статията работи:
България е четвъртата държава, чиито регистър е интегриран в системата на Европейската железопътна агенция (ERA)
Изградиха електронен регистър на подвижния железопътен състав

Снимка: Dariknres.bg

Министърът на транспорта Петър Мутафчиев осъществи първата online връзка между Електронния регистър на подвижния състав (локомотиви и вагони) в България с виртуалния регистър на ЕС, съобщиха от Миниството на транспорта. С това страната ни покри още едно европейско изискване - регистърът ни да стане част от европейския регистър.

България е четвъртата държава, регистърът на която е интегриран в системата на Европейската железопътна агенция (ERA). Събитието беше част от международния семинар "Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" (ИА ЖА) - функции и отговорности в Европейската железопътна система".

"Поздравявам екипа на агенцията за успешното стартиране на този проект, тъй като то е част от амбициите ни за синхронизирането на добрите европейски практики" заяви Мутафчиев. "Оценявам големите усилия, положени от специалистите, за да може това събитие да стане факт. Изграждането на еРегистъра по европейски образец е от особено голямо значение, защото показва, че България има капацитет и желание за пълноценно и пълноправно интегриране в железопътните структури на ЕС" добави още транспортният министър.

Сред участниците в семинара бяха водещи експерти от ERA: Беноа Дебюше - координатор "Национални органи по безопасност", Наталия Скаченко - координатор "Национални правила за безопасност" и Десислава Димитрова - координатор "Доклади по оперативна съвместимост". Те направиха презентации в своите направления, а експертите на ИА ЖА представиха състоянието на сектор "Безопасност" на железопътния транспорт у нас.

Основната цел на изграждането на еРегистъра е да се систематизират данните за действащия подвижен железопътен състав, собственост на държавни или частни институции, което ще позволи адекватното му управление. Чрез регистъра се определя оперативната съвместимост на железопътния състав, като така той ще може безпрепятствено да се движи по мрежата на ЕС. По този начин се създава възможност за информационно обслужване на българските и европейските железопътни превозвачи.

Всяка държава-членка на ЕС трябва да създаде компютъризиран Национален регистър на возилата (NVR). Те трябва да бъдат свързани към централен виртуален регистър на возилата (VVR), управляван от ERA, с цел създаването на регистър на документи за оперативна съвместимост. VVR осигурява на потребителите възможност за търсене данни във всички NVR чрез единен портал и позволява обмена на данни между националните NVR.

ЕРегистърът обхваща регистрирането на подвижния железопътен състав на България, произведен от производители, чиято страна е член или не на ЕС. Чрез него могат да се направят справки за пътническите вагони, товарните вагони, тяговия подвижен състав (локомотиви и мотриси) от всички видове и серии и специализирания подвижен състав.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
Кооперативна охранителна фирма ООД КОФ ООД е специализирано дружество за комплексна охрана.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 24.09   622 г. – Мохамед и неговите последователи завършват своята хиджра от Мека до Медина, за да избегнат религиозни гонения. 1689 г. – Български доброволци участват...