Стотици любители на трабантите се събраха в градчето Мьотлеройт, за да отпразнуват 30-та годишнина от падането на Берлинската стена. Ентусиастите символично „отвориха“ граничния пункт в населеното място, разположено на границата между провинциите Тюрингия и Бавария, където преди три десетилетия е преминавала разделителната линия между Източна и Западна Германия.
Трабантът, познат още с прозвището „Картонената кутия“ от Цвикау е един от символите на бившата ГДР. Производството му започва в отговор на познатия модел на Фолксваген – Бийтъл. Първият трабант слиза от поточната линия на 7 ноември 1957 година, а последният е произведен през 1991-ва.
Собствениците на ретро автомобила си спомниха за времената, когато по улиците на Източна Германия са се движили само познатите на всички трабанти.
„Падането на стената беше особен ден за всички в Германия. Бях твърде малък, за да премина границата тогава, но си спомням този ден. Всички бяхме щастливи“, казва Мартин Клайбер.
Притежателите на Трабант поддържат своите савтомобили в отлично състояние. Това обаче е скъпо удоволствие, тъй като трудно се намират резервни части. Въпреки известния си прякор „картонената кутия“, каросерията на Трабанта е направена от изкуствения материал дуропласт, който на практика не корозира.
Онези, които са се сдобивали с Трабант, са били смятани за късметлии. Карането на този автомобил обаче не винаги е било лесно. Шофьорът, например, е трябвало сам да изчислява колко гориво има в резервоара, защото колата не е разполагала със специални индикатори. Единственият признак, че бензинът свършва, е бил звукът от двигателя. Това е било знак за шофьора да намери бензиностанция, и то бързо.