Репортаж от събитието, както и мнението на изпълнителния директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова може да видите в новата рубрика на Econ.bg "Видео".
Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) предприема инициатива да популяризира българския туризъм в Япония. За тази цел в Страната на изгряващото слънце ще си партнираме с Японската асоциация на туристическите агенции. Ще бъдат направени проучвания как се възприема България като туристическа дестинация. Това съобщи днес на пресконференция Николай Йотовски - държавен експерт в дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма".
Инициативата е в рамките на стратегия за реклама на туризма ни с единна визия. За изработването на националния бранд "България" ще бъдат вложени над 2.8 млн. лева по ОП "Регионално развитие".
Кампанията ще премине в няколко етапа и трябва да приключи до края на 2011 година. След края на всеки етап ще се провеждат срещи с бранша в отделните региони на страната.
В рамките на проекта ще бъде анализирана и необходимостта за смяната на туристическото лого на България - познатата оранжева роза (на снимката долу).
Българското туристическо лице пред света. Снимка: Polyvore.com
Българското цвете се появява вече няколко години на туристически брошури, изложения и видеоклипове на международни телевизии. Припомняме ви, че правителството сключи договори за реклама на туризма ни с водещи световни телевизии, като National Geographic, Discovery Channel и Animal Planet.
България има нужда от ново лого, което да представя туризма ни. Сегашната роза не се асоциира пълноценно с туризма ни, сподели за Econ.bg изп. директор на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова.
В рамките на кампанията ще бъде изяснено и кой точно ще има право да използва новия бранд "България".
От ресорното министерство съобщиха още, че смятат да направят анализ на 10 ключови за България пазара, сред които германският, румънският, италианският и др.
Обект на изследването ще бъдат и националните стратегии на конкурентните ни балкански пазари. За страната ни ще представлява интерес с какво са по-различни от нас и къде са нашите силни страни, с които да привличаме вниманието на международните туристи.
В края на проекта се предвижда да бъде издаден наръчник за правилно ползване на символите на националния, продуктовите и регионалните брандове.