Продажбите на водещата аутсорсинг индустрия* в Индия вероятно ще отчетат ръст от 11% през тази фискална година. Така те ще достигнат 75 млрд. долара на фона на предизвикателната бизнес среда и лобиската група на промишлеността, предаде АФП, цитирана от сайта emirates 24/7.
Прогнозата е за ръст от 11-14%, според данните на Националната асоциация на софтуерните компании и компаниите в сферата на услугите (National Association of Software and Services
Companies-NASSCOM), които бяха оповестени по-рано през годината.
Президентът на NASSCOM Сом Митал заяви пред репортери в Мумбай, че индустрията ще отчете ръст въпреки "предизвикателната среда".
Компании като TCS, Infosys и Wipro са водещи в ИТ аутсорсинг индустрията в Индия и изпълняват широк спектър от задачи за западните фирми - от кол центрове (от англ. ез. call center, буквално:
център за обаждания) до разработки на софтуер.
Повечето индийски ИТ аутсорсинг фирми твърдят, че перспективата остава предизвикателна, тъй като ключовите им клиенти от САЩ и европейските пазари се борят с бавното възстановяване на икономиките и
бавното вземане на решения, провокирано от политическата опозиция, която настоява аутсорсинг копаниите да бъдат от местния пазар, за да се справят с високата безработица.
Индия обхваща 50 на сто от световния пазар на аутсорсинг пазара, затова тази индустрията е жизненоважна за износа за страната.
*Аутсорсинг - пренасяне на вътрешните функции на дадена компания и предоставянето им за изпълнение от външна фирма, външен изпълнител.