Ентусиазмът на строителния бранш да се бори за парче от магистрала "Тракия" вече се охлажда. До вчера само 36 компании са купили тръжни документи за процедурата за изграждане на отсечката от Ямбол до Карнобат (лот 4 от аутобана -бел.ред.), която приключва утре. Половината от желаещите са чуждестранни компании. Сред тях има фирми от Гърция, Хърватска, Турция, Германия, Италия и Азербайджан, пише в днешния си брой вестник "Сега".
Търговете за предишните две отсечки протичаха при значително по-голям интерес. За участъка между Стара Загора и Нова Загора 66 компании закупиха документи, макар че реално само 8 се включиха в надпреварата. Към търга за отсечката между Нова Загора и Ямбол проявиха интерес 47 компании, а 11 подадоха документи.
Заети в строителния бранш прогнозират, че кандидатите за изграждане на последната отсечка ще предложат по-високи ценови оферти. "Това е най-дългата отсечка (49 км), а и участъкът е по-сложен", коментира Румен Йовчев от "Мостстрой". Прогнозната стойност, заложена от пътната агенция, е 247 млн. лв., т.е. около 5 млн. лв. на км. Приблизително толкова бяха предвидени и за предишните два участъка, но конкуренцията между строителните фирми драстично свали цените и те стигнаха съответно до 2.2 млн. лв. и до 1.5 млн. лв. на километър.
Компенсации
7.8 млн. евро компенсации за претърпени загуби иска да получи гръцката компания "Продефтики" от страна на регионалното министерство и пътната агенция. Фирмата се е обърнала към Международния арбитражен съд в Париж заради прекратяване на договора по програма ФАР за строителство на пътя от Разлог през Банско и Гоце Делчев до Садово на стойност 10.3 млн. евро. Контрактът беше сред десетте пътни проекта по програмата, които бяха прекратени през 2008 г. заради нередности при провеждането на процедурите.
Дълго време бившият регионален министър Асен Гагаузов твърдеше, че България ще търси правата си пред Арбитражния съд, защото "Продефтики" не спазва задълженията си по договора.