Автор: Огнян Василев, Econ.bg (ognyan@econ.bg)
Динамичното развитие на пазарите на потребителски и инвестиционни стоки и услуги от една страна и свободната частна инициатива - от друга, правят все по-трудно налагането на една марка на
пазара, както и създаването на дългосрочен позитивен имидж на компанията, която я предлага.
Но освен че става все по-трудно да запазиш място в съзнанието на потребителя и потенциалния клиент, начините за достигане до тях се променят постоянно. С навлизането и подобряването на достъпа
до Интернет, почти всеки от нас прави кратко проучване във виртуалното пространство, преди да вземе решение. Причините са ясни - бързо е, удобно е, изисква минимални усилия и ни оставя с
усещането, че правим добре обмислен и правилен избор. Разбира се това се случва, само ако фирмите позволят да се случи - тоест ако са осигурили достатъчно
информация за своите дейност, продукти и услуги и са се погрижили всеки да научи за тях.
Поддържането на актуална интернет страница се превърна от екзотичен лукс преди време, в условие за успех в момента. И тук идва големият проблем:
Имаме интернет страница, представяща нашето предприятие, но кой знае за нея? Кой може да я намери? Всеки, който предположи правилната ключова дума? Да, ако сайтът излиза първи в Google. Всеки,
който знае името на фирмата? Да, но какви са шансовете за това?
Тук на помощ идват фирмените каталози, които предлагат контактна информация и описание на дейността на фирмата. Пример за такъв е този на Econ.bg - econ.bg/companies. Обикновено в такъв каталог фирмите са подредени по азбучен ред, но срещу разумен годишен или месечен абонамент получавате много
преференции, между които излизане на челни места в категориите, защо не и в целия каталог. Обикновено можете да добавите фирмено лого или снимков материал, което е още един начин да поставите
фирмата си на по-предно място в съзнанието на потребителя. Все пак, съгласете се, че никой не би чел такъв справочник за удоволствие. Обикновено някой го чете, защото търси продукт или услуга
- търси вашата фирма.
Друг начин да се "натрапите" в съзнанието на потребителя е чрез банер рекламата. Тя може да е сравнително по-скъпа, но предоставя повече възможности. Освен че
привлича внимание с анимация и ефекти, тя бързо предизвиква интерес, който ескалира или в преминаване към сайта, към който тя води, или към решение
за закупуване на продукта или услугата. Друг плюс при рекламирането с банери е, че рекламното ви съобщение се представя на избраната от вас аудитория, което е
предимство пред телевизията, където не знаете, кой точно ви гледа. А чрез измерването на кликванията разбирате и дали банерът ви привлича интерес или е необходимо да промените нещо. Определено
банер кампаниите не трябва да се разглеждат като рекламно средство, ползвано само от големи компании, тъй като могат да бъдат също толкова ефективни и за средния и малкия
бизнес, стига те да имат продукт или услуга, които да се нуждаят от широко и бързо популяризиране - например при ограничена във времето промоция.
Както съветват и маркетинг гурутата, дори да не смятате, че можете да си позволите една мащабна рекламна кампания в условия на криза, не трябва да съкращавате рекламния си бюджет. Просто трябва да
прецените аудиторията, пред която искате да рекламирате, да стартирате рекламната кампания и най-важното - да гледате на рекламата като на дългосрочна инвестиция, която ще
популяризира бизнеса ви, дори и да не успее да привлече хиляди клиенти през първите месеци.
*За да популяризирате своята фирма, бихте могли да се обърнете за помощ към автора на статията - рекламния експерт на Econ.bg Огнян Василев (тел.: 02/819 07 72, e-mail:
ognyan@econ.bg)