Отскоро Информационен център в град Перпенян, Южна Франция рекламира възможностите за туризъм в България. Центърът носи името "България" и е създаден на 9 април тази година, съобщава Агенция "Фокус". Центърът има за задача максимално да популяризира възможностите за посещение на България и опознаването й. В центъра се провеждат конференции, представят се различни туристически дестинации, градове и забележителности в България.
На хората от Франция, които са решили да посетят България, но имат въпроси, чиито отговори не откриват на собствения им език – на френски в Интернет ще се помага да получат необходимата им информация. България не е много популярна във Франция и няма много възможности за реклама в телевизиите и пресата. Центърът има амбицията да запълни тази малка ниша и хората, които задават въпроси за България и възможностите да посетят страната да получат отговорите, които ги интересуват, посочи Ирина Верне. Тя изрази надежда българският бизнес също да се включи в инициативата. Според нея това ще доведе до положителни резултати и повишаване броя на френските туристи в България.
В Информационния център се предоставя информация за няколко основни вида туризъм, които интересуват французите – религиозен, пешеходен и луксозен туризъм от типа спа и активна почивка на море и планина.
При откриването на Информационния център е направена кратка презентация за България – къде се намира, каква е паричната и единица, какви са възможностите за почивка –природа, планини, море,
минерални извори, къщи за гости, луксозни хотели.
Днес на 30 април в информационния център в Перпенян също има конференция, посветена на пътя на розата и България като страна розопроизводител.
Идеята е повече французи да бъдат провокирани да посетят България през май и юни, когато розите цъфтят.
"България има невероятни възможности за туризъм – богато културно-историческо наследство, прекрасна природа и се надяваме французите да разберат, че могат да почиват пълноценно в нашата страна”, каза Ирина Верне.