Искаме да бъдем целогодишна туристическа дестинация

26.08.2010 | 13:42
по статията работи: Петър Чернев
Ръст на туристите в размер на 4-5% е очакваният резултат от рекламната кампания по 4 европейски телевизионни канала на българския туризъм
Искаме да бъдем целогодишна туристическа дестинация

България иска да бъде целогодишна туристическа дестинация. Това е основата на новата стратегия, върху която в момента работи Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ). Тя ще бъде с хоризонт най-малко до 2020 г., ще набележи основните задачи и стъпки за постигането им, както и ще бъде свързана с редица законодателни инициативи, сред които е и новият Закон за туризма. Това стана ясно от думите на ресорния министър Трайчо Трайков днес. Той участва в събитие,  по време на което беше представена новата рекламна кампания на България, която ще върви по четири паневропейски телевизионни канала.

Рекламата на българския туризъм ще се излъчва по Eurosport, Euronews, National Geographic Channel и Discovery Channel. Проектът  е на стойност 7 501 480 лева, като 85% от тях се осигуряват по ОП "Регионално развитие", а останалите се осигуряват от бюджета. Постигнатите отстъпки в цената за излъчване на клиповете варират между 35% и 67%, стана ясно по време на днешното събитие. Министър Трайков обясни, че бюджетът на проекта надхвърля близо два пъти средногодишния бюджет на министерството за реклама.

В три клипа, всеки с продължителност 30 секунди, които са изработени за 483 хил. лв. с ДДС от фирмата "Идо Стил" ООД след проведена обществена поръчка, страната ни ще рекламира зимните и летните си курорти, еко и селския туризъм, културното наследство и забележителности. МИЕТ показа и допълнителен, четвърти клип, който рекламира като цяло дестинацията България. Всички рекламни клипове може да видите във видеофайловете под текста на новината.

Клиповете ще бъдат излъчени 3 166 пъти на две вълни - от 6 септември до 26 декември 2010 г. и от 31 януари до 27 март 2011 г. Периодите са избрани така, че да обхващат точно времето, когато излизат каталозите на туроператорите, потенциалните туристи обмислят ваканциите си и започват записванията.

2_1200

На снимката (отляво надясно): Иво Маринов - заместник-министър с ресор "туризъм" в МИЕТ, Трайчо Трайков - министър на икономиката, енергетиката и туризма и Анелия Генова - дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма". Източник на снимката и рекламните клипове: PR Promedia

От своя страна заместник-министърът с ресор "туризъм" Иво Маринов обясни, че целта на кампанията ще бъде да се повиши информираността за България като страна с богати възможности за лятна и зимна почивка, с древна култура, богата на исторически и архитектурни паметници, с минерални източници и красива и съхранена природа, както и като дестинация, която предлага сигурност и спокойствие на гостите си. Сред останалите цели на кампанията ще бъде изграждането на позитивен имидж на страната сред целевите групи туристи - нещо, което до момента е правено частично със "съмнителен или нискоефективен резултат". Последна, но не по важност сред целите, е разширяването на групата от постоянни посетители и привличане на нови такива.

От думите на зам.-министър Маринов стана ясно, че четирите канала са избрани на база аудиторията, до която достигат, и насочеността им към културата и историята.

Ръст на туристите от 4-5% е заложен като една от целите в проекта. По-важно обаче е не увеличеният брой туристи, а дали те ще дойдат от нови пазари и за какви продукти ще предпочетат България, обясни зам.-министър Маринов. Той добави, че една от останалите цели на кампанията ще бъде възможността самите общини и туроператори да адаптират своите сайтове и информационни материали към очаквания интерес.

На въпрос на Econ.bg. дали е било обмисляно в рекламната кампания на България да бъдат използвани световноизвестни българи, шефът на дирекция "Маркетинг, реклама и информация в туризма" Анелия Генова обясни, че това изобщо не е било налично като задание в проекта. (Миналата година по време на излъчванията на Eurosport на "Откритото първенство на САЩ" по тенис вървяха реклами на Румъния, в които участваха носителката на 5 олимпийски титли бивша гимнастичка Надя Команечи, както и бившият футболист на "Барселона", "Реал" (Мадрид) и "Галатасарай" - Георге Хаджи - бел.авт.)

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
Събеседване: - Защо искате да работите при нас? - Аз съм счетоводител, с 20 години стаж, както и голям опит! - Колко преви 2+2? - А колко трябва да прави? - Кога ви е удобно да започнете?
На този ден 22.11   1497 г. – Вашко да Гама достига нос Добра надежда. 1906 г. – На международна конференция в Берлин е възприето съгласие сигналът SOS да бъде международен при...