Да се създаде рейтинг на фирмите, които обучават шофьори. Това предложи в интервю за агенция "Фокус" Койчо Русев, председател на Съюза на организациите в автомобилния транспорт и Националната транспортна камара.
"Трябва да се създаде рейтинг на всяка една фирма и на базата на това да се възприемат критерии за това - кой може да обучава и докога може да го прави, ако не постига положителни резултати", коментира Русев. Според него, не малко са учебните фирми, които се стараят да приберат парите от шофьорския курс, като обявяват ниски цени.
Според статистиката, инцидентите с участието на товарни автомобили, са около 10%. "При наличието на тесни участъци от пътя, каквито са от Стара Загора до Карнобат, трябва да бъдат отклонени
тежкотоварните превозни средства, за да не създават проблеми, смята Койчо Русев.
Да се премахнат билбордовете и рекламните табели край магистралите, предлага транспортният бранш. Причината е, че разсейват шофьорите, а стълбовете, върху които са поставени, са опасни при сблъсък.
„На запад е абсолютно забранено в зоната на магистралата да има каквито и да било знаци, освен тези, които са по закона за движение по пътищата.
Всяко отклоняване на вниманието води до неправилно действие или несвоевременно реагиране на ситуацията на пътя. Второ, голяма част от билбордовете са поставени върху такива стълбове, в които танк да се удари, няма да излезе здрав.
И всички те са вътре в загражденията. На запад не позволяват никакви търговски обекти (не говоря за знаци, табели и билбордове), а за бензиностанции на малко разстояние от пътя. Това също е важен елемент", допълни Койчо Русев.