Онлайн казината са един от основните проблеми на хазартния бранш в България. Причина за това е, че дейността им не е регламентирана в нито един нормативен документ, което означава, че тя не е
контролирана по никакъв начин от държавата, смята Надя Христова от Българската търговска асоциация на производителите и операторите в игралната индустрия (БТАПОИИ).
Според нея българският закон за хазарта е на много добро ниво в сравнение с аналогичните закони в Европейския съюз. Единственото, което му липсва, е регламентация на интернет казината, за което
браншът смята да лобира при следващата промяна на нормативната уредба. "Сайтовете, които имат за цел залагане или онлайн участие в хазартни игри, имат отношение на нелоялна конкуренция за нас",
посочиха още от Асоциацията.
Сериозен проблем за индустрията е лошият имидж, който браншът има в страната. "За нас е много трудно да привлечем технически специалисти и мениджъри заради лошата репутация на сектора", казва Соня
Николова, търговски директор на "Казино технологии". Компанията се занимава с разработване на игри и производство на игрални съоръжения.
През 2008 г. в България работят легално 21 казина, 974 игрални зали и 35 бинго зали, сочат данните на Държавната комисия по хазарта. В страната има две браншови организации на работодателите от
хазартната индустрия. Едната организация е БТАПОИИ, а другата е Българската асоциация за развлекателни и хазартни игри (БАРХИ). Фокусът на двете структури е различен, в първата членуват производители
и игрални зали, във втората са включени оператори на казина, на залагания върху спортни и случайни събития и други.
Казината са разположени основно около туристическите центрове и в пограничните райони. "Сивият" сектор в бранша е под 1% според данните на хазартната комисия. "В този процент се включват обаче само
обектите, които не са си подновили навреме разрешителните и работят без такива", казаха от БТАПОИИ.
Тенденция през последните години е да се преминава от чисто хазартна дейност към развлекателна, която освен залагане и печалба може да предложи на потребителите и приятни изживявания, обясни
Николова. В страната работят около 80 производствени предприятия, като компанията "Казино технологии" има 30% дял от пазара на развлекателни съоръжения. Дружеството притежава цехове за производство
на елементи за игрални автомати и оборудване в София, Правец и Етрополе. За 2007 г. брутната печалба на компанията възлиза на 7.91 млн. лв. Най-силният ресор на компанията е разработването на
игри.
"Шанс за развитие на индустрията е и обвързването и със спорта", смята Любомир Петков, управител на компанията за внос и разработване на разлекателни игри PL&CO. Според него в страната се отваря
нова пазарна ниша - на домашните потребители. Към момента около 5% от игралните съоръжения се продават на частни собственици. "Обикновено моделите са дори по-скъпи от стандартните съоръжения заради
интериорния си дизайн, който е съобразен с обстановката вкъщи", каза още Петков.