За първи път България привлече вниманието на испанския туристически бизнес и страната попадна в списъка на потенциалните пазари, от които Испания иска да привлича повече туристи. Това стана ясно по
време на първото организирано посещение на представителите на испанските региони, което се състоя през последните два дни в столицата. Срещите се координираха от Държавната агенция по туризъм и в
тях се включиха близо сто компании от българския туристически сектор.
През миналата година над 100 хил. българи са посетили Испания с цел туризъм, съобщи по време на срещата Феликс дел Паз, който отговаря за популяризирането на испанския туризъм в региона. За първи
път организираме посещение на испанска група в България, но гарантирам, че отсега нататък ще засилим присъствието си тук, посочи още той. През следващите месеци предстои да бъде направен подробен
анализ на посещенията на български туристи в Испания и на тази база ще се поставят целите за тяхното увеличение. Със сигурност обаче искаме значително да увеличим броя на гостите от България, каза
още Дел Паз.
По време на срещата стана ясно, че подобно на туристите от другите балкански страни българите пътуват най-много до Барселона и Мадрид. Отскоро се отличава тенденцията все повече туристи да търсят
туристическите пакети в испанските морски курорти. Целта ни е да привлечем повече български туристи към Валенсия, Малага, крайбрежието на Каталуня и др., обясни Феликс дел Паз.
Въпреки че е конкурентен пазар, участниците в делегацията посочиха, че България има капацитета да привлича повече туристи от Испания. Има доста испанци, които искат да експериментират и биха имали
интерес да дойдат в България. Те обаче трудно ще бъдат привлечени от масовата почивка на море. Испанските туристи биха имали интерес към разглеждане на културните паметници и историческите обекти,
обясниха гостите от Испания.
Срещата беше организирана от Испанския туристически институт, който има основната задача да популяризира страната като атрактивна дестинация. Подобни срещи се организират годишно в потенциалните и
стратегическите пазари, а общият бюджет на Испания за реклама е 130 млн. евро на година. /Дневник.bg