Виното, произведено в Италия, намира отново своето място на пазарите в чужбина. Това пише италианският сайт за селско стопанство agricoltura24.com.
През 2009 г. експортните продажби са регистрирали спад от 6,1%. През първите месеци на 2010 г. обаче износът на италианско вино бележи ръст в от 8,4%.
Възстановяването на международните пазари е съпроводено с реално увеличение на цените на изнесената продукция през настоящата година, коментира още италианското издание.
Много фирми през миналата са прибегнали до намаляване на цените, за да запазят пазарните си позиции. Резултатът – цената на бутилка италианско вино със средна себестойност 1,78 евро за литър се е върнала на нивата си отпреди 6 години.
Данните за износа през първите месеци на 2010 г. дават основание на анализаторите да изразят надежда, че тази тенденция е вече прекратена, коментира още изданието.