И все пак лот 4 на АМ "Тракия" ще се оскъпи

17.06.2011 | 15:35
по статията работи:
Подпочвени води ще оскъпят строежа на участъка от Ямбол до Карнобат
И все пак лот 4 на АМ "Тракия" ще се оскъпи

Наличие на подпочвени води ще оскъпи строителството на Лот 4 на автомагистрала "Тракия". Това каза на пресконференция инж. Лазар Лазаров - член на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), предаде Агенция "Фокус".

Имаше претенции от страна на изпълнителя на Лот 4 за наличие на слаби почви по трасето на автомагистралата, които не са отразени в инвестиционния проект. След направена проверка от възложителя, наистина се доказа наличието на такива почви. Проблемът е бил по отношение на водното съдържание в строителната почва. В момента екипът за управление на автомагистралата със съответните експерти оценяват точното разстояние, за което ще се изпълнят допълнителни инженерни мероприятия, за да може магистралата да бъде построена, обясни Лазаров.

Строежът на 49-километровата отсечка от Ямбол до Карнобат със сигурност ще се оскъпи, но все още не е ясно с колко.

Стойността на проекта като цяло ще бъде увеличена. Предстои да разберем, но това няма непременно следствена връзка с анексиране на договора с изпълнителя, коментира от своя страна заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Георги Прегьов, предаде БТА. Той добави: По наше мнение тези разходи са допустими, затова оскъпяването няма да бъде компенсирано със средства на държавния бюджет.

Припомняме ви, че стартът на строителните работи беше даден на 3 септември миналата годимна. Изпълнител на обекта е сдружение "Тракия IV" ДЗЗД с водещ партньор "Холдинг Пътища" АД. То спечели търга с цена, която леко надвишаваше 174 млн. лв.

За проблеми и евентуално забавяне и оскъпяване на отсечката се заговори миналата година след фалита на "Мостстрой", която влизаше в сдружението. Няколко дни след това министър Росен Плевнелиев увери, че няма забавяне в строежа, след като направи инспекция на обекта зааедно с премиера Бойко Борисов. Впоследствие стана ясно, че ако се стигне до забавяне, договорът може да прекратен и да бъде назначен нов търг. До там не се стигна обаче.

По отношение на цената тогавашният шеф на пътната агенция Божидар Йотов коментира в края на месец декември миналата годиина, че в АПИ не е постъпвало искане за оскъпяване на проекта. За това, че строежът на "Тракия" няма да бъде оскъпен увери и няколко дни по-късно премиерът Бойко Борисов.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Бул Одит ООД Дружество за счетоводни консултации и одит.
Интерлийз ЕАД Лизинг на оборудване, транспорни средства, леки автомобили и др.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...