КЗК глоби „Кауфланд България“ с 542 662 лева

09.07.2014 | 14:22
по статията работи: Десислава Маданска
Причината е заблуждаваща реклама
КЗК глоби „Кауфланд България“ с 542 662 лева
Снимка: Thinkstock/Guliver

Комисията за защита на конкуренцията глоби „Кауфланд България ЕООД енд Ко” КД с 542 662 лв. Причината е заблуждаваща реклама, съобщиха от антимонополния орган.

Проучване на комисията е установило, че в периода от юни на 2010 г. до края на април 2014 г. ответното дружество рекламира цената и качеството на своите продукти с послания като: „K-Classic Ви дава гаранция за най-ниска цена! Без компромиси. При сравними продукти никоя друга търговска верига в нашия град не предлага по-ниска цена. Ден след ден, година след година“ и „гарантирано качество на най-ниска цена”.

Същността на гаранцията се свежда до обстоятелството, че дружеството предлага под собствената марка „К-Classic” продукти с гарантирано контролирано качество на най-ниска цена или на по-ниска такава, отбелязват от комисията.

Производството показало, че след проучване на цените в конкурентни вериги, Кауфланд намалява продажната цена на аналогични продукти „K-Classic“ на по-ниска от констатираната стойност на конкурентния продукт или на такава, равна с цената на стоката на конкурента.

Регулаторът отчита, че в контекста на използваните рекламни послания понятието „гаранция” се свързва с поет ангажимент от дружеството да предлага промоционалните продукти именно на най-ниски цени. По този начин се създава предварителна представа у потребителя, че закупувайки дадена стока с посочената гаранция, същата е гарантирано на най-ниска цена.

Експертите от КЗК отчитат, че двете хипотези предполагат, че цените на продуктите K-Classic са не просто равни или еднакви, а са под цените на конкурентните сравними продукти.

Според комисията с поведението си дружеството целенасочено и систематично поддържа две паралелни ценови реакции - намаление на цените на продуктите K-Classic в размер, по-нисък от цената на конкурента, или намаление до размера на най-ниската конкурентна цена.

При определяне на санкцията КЗК е отчела като смекчаващо обстоятелство факта, че след образуването на производството Кауфланд предприема действия по преустановяване разпространението на заблуждаващата реклама, като променя част от рекламното послание във връзка с гаранцията за качество на продукти K-Classic - от „най-ниски цени” на „трайно ниски цени”.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Резултати | Архив
  • Женевски конвенции
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 14.06   987 г. – По нареждане на Самуил е убит брат му Арон, обвинен в сътрудничество с византийците. 1645 г. – Английската революция: В Битката при Нейзби главната...