Комисията за защита на конкуренцията спира разпространението на рекламата, свързана с автомобилни гуми марка "Barum" Поларис 2, модел 195/65/R15 91H и 205/55/R16 91H във всичките й форми. Комисията задължава "Метро Кеш Енд Кери България" ЕООД да преустанови разпространението на рекламата, съобщават от КЗК.
Производството на комисията установи, че дружеството разпространява брошури, в които зимни гуми "Барум Поларис" 2 със скоростен индекс Т (до 190 км/ч) се рекламират като гуми с по-висок скоростен индекс Н (до 210 км/ч). В същото време се предлагат на цената, отговаряща на индекс Т. Комисията счита, че несъответствието уврежда интересите на конкурентите и подвежда потребителите, които закупуват продукт, който не отговаря на техните изисквания. Показателите за скорост имат отношение и към спирачния път на автомобилите в зимни условия, което е от значение за здравето и живота на пътниците.
Временната мярка се налага до произнасяне на Комисията с окончателно решение по преписката.