Комисията за защита на потребителите (КЗП) санкционира мобилен оператор заради негова нелоялна практика, свързана с предлагането на предплатени карти. Според регулатора от компанията са “прикривали в търговските си обекти съществена информация”. Тя е свързана с това, че при ползването на въпросните ваучери клиентът губи на всеки 90 дни парите по сметката си, ако до края на този период не презареди със сума над определена стойност.
Инспекцията на комисията е показава, че коректната информация за сроковете на валидност на сумата в предплатената карта и условията за продължаването има само на интернет страницата на телекома. От друга страна в търговския обект има неактуално ръководство за употреба на ваучера.
“...Картата се дели на два периода – активен, в който абонатът може да получава и генерира обаждания и кратки текстови съобщения (12 месеца от датата на активиране) и допълнителен - пасивен, в който е възможно само приемането на обаждания и съобщения (последният 13-и месец). Според тези стари условия, при презареждане с 10 лв. клиентът удължава с една година активния период на предплатената си карта и с един допълнителен месец пасивния”, обясняват от КЗП.
От регулатора обясняват, че на практика мобилният оператор предлага ваучера съобразно предходно действалите условия, които са по-благоприятни от новите, като на клиентите се представят нагледно в неактуалния каталог.