Тенденция към увеличаване на жалбите и сигналите от потребители се забелязва през последните месеци в Пловдив. Това съобщи за Агенция "Фокус" Таня Димитрова, директор на Регионалната дирекция на Комисия за защита на потребителите (КЗП) за областите Пловдив, Пазарджик, Смолян, Хасково, Кърджали и Стара Загора.
През месец юни са подадени 198 жалби и сигнали от потребители на стоки и услуги. Рекламациите най-често са свързани с проблеми при закупуването на черна и бяла техника, гаранционните условия и сервизното обслужване. Продължават и жалбите срещу мобилните оператори и закупените мобилни апарати.
За миналия месец инспекторите на Комисията за защита на потребителите в Пловдив са извършили 481 проверки, а съставените актове за констатирано административно нарушение са средно 9.5% от общия брой на проверките. През първия летен месец са направени 402 проверки по Закона за защита на потребителите и 79 проверки, свързани с разпоредите в Закона за туризма.