Кабинетът по план разреши концесионерът на летището в София да не плаща 10 години

07.04.2021 | 13:05
по статията работи: econ.bg
Министър Росен Желязков изтъкна още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията
Кабинетът по план разреши концесионерът на летището в София да не плаща 10 години
Снимка: под лиценза на creative commons

Възстановяваме баланса на концесията на летище София единствено чрез отлагане на годишни плащания. Те нито се опрощават, нито се намаляват. Същевременно, още този месец държавата ще получи първоначалното концесионно възнаграждение в размер на 660 милиона лева, които са предвидени в приходната част на бюджета. Това заяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на днешното правителствено заседание, на което кабинетът одобри решението на министъра за изменение на концесионния договор. 

Желязков беше категоричен, че няма никакво основание да се твърди, че изменението ощетява държавата. „Единственото желание на опонентите е да уязвят или провалят тази чиста, прозрачна и изключително полезна за държавата инвестиция“, посочи транспортният министър като напомни, че в продължение на 4 месеца е била извършена проверка и от Европейската комисия. Наред с това има потвърдена готовност за финансиране на проекта от 8 банки, като 4 от тях са международни финансови институции – ЕБВР, ЕИБ, Черноморската банка за търговия и развитие и Групата на Световната банка.

„Имаме подписан концесионен договор, който е правно валиден и обвързващ. Всички теми, тези, идеи, твърдения, политиканстване на тема мораториум върху нещо, което вече е факт, е правен нихилизъм и държавнически волунтаризъм. Който има желание в следващото управление, може да пристъпи към прекратяване на договора с всички последици от това“, заяви министър Желязков. По думите му при подобно развитие, държавата ще се лиши от 660 млн. лева, ще се създадат рискове за изпълнението на държавния бюджет, а също така най-голямото ни летище няма да има възможност да бъде конкурентно като тези в съседните държави. 

Министър Росен Желязков изтъкна още, че в момента авиационният сектор е изключително силно и тежко засегнат от пандемията. „Без концесионер рискът от управлението и експлоатацията ще остане в лицето на държавния летищен оператор“, заяви Желязков и добави, че само за първите два месеца на тази година загубите заради силно намалелия трафик и силно намалелия пътникопоток при постоянни разходи на летището са в размер на 11 милиона лева. „Всички държави членки на ЕС предприеха необходимите възможни мерки, за да подпомогнат своите авиационни индустрии“, припомни транспортният министър. 

Министър Росен Желязков изтъкна още, че с днешното решение се приема също, че ще бъде извършван ежегоден мониторинг и при възстановяване на икономическия баланс, считано от 2019 година, ще бъде възстановено плащането на годишните възнаграждения. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
-  Тате, защо Земята се върти? -  Как така се върти, бе! Да не си ми изпил ракията?
На този ден 15.11   1315 г. – В борбата си за независимост войските на новосъздадената Швейцарска конфедерация побеждават австрийската армия в битката при Моргартен. 1533 г. – В...