Каква е ситуацията с ограниченията за автомобили в големите европейски градове?

25.11.2019 | 15:45
по статията работи: econ.bg
Темата относно рестрикциите свързани със свободното движение на автомобили в големите градове е актуална вече няколко години
Каква е ситуацията с ограниченията за автомобили в големите европейски градове?
Снимка: pixabay

Темата относно рестрикциите свързани със свободното движение на автомобили в големите градове е актуална вече няколко години. Увеличаващото се производство на коли и нарастващия им общ брой на територията на стария континент доведе до постепенното ограничаване на свободното им движения в големите населени места, като с това се цели основно да бъде намалено замърсяването на въздуха. И докато рестрикциите за МПС-та вече са налице на много места, то автомобилите даже са забранени в някои градове.

Така например в края на 2018-та година стана ясно, че испанската столица Мадрид започва да ограничава движението на МПС-та в конкретни дни, когато степента на замърсяване на въздуха е висока. За целта от общинския съвет на града са решили да третират автомобилите според годината на производство и конкретния стикер. Съответно, най-потърпевши са водачите на дизелови коли произведени преди 2006-та и бензинови такива от преди 2000-та година. А имайки предвид средната възраст на автопарка в Испания става ясно, че забрана за движение в тези дни ще има за всеки 4 от 10 автомобила.

Друг голям европейски град, който също въвежда сериозни рестрикции за колите е Осло. Норвежката столица има за цел да стане въглеродно неутрална до 2030-та, като ограничението на МПС-та е в основата на този план. Затова през 2019-та в града вече има 700 по-малко обозначени места за паркиране, нови изцяло пешеходни зони, както и ограничен достъп за частни автомобили. И въпреки, че някои политици в страната не са изцяло за такива мери, то Осло все пак постепенно се превръща в град без коли.

Естествено няма как да пропуснем и Париж, като съдейки по скорошни данни френската столица е с втори най-мръсен въздух от 13 измерени европейски града. Затова кмета на града Ане Идалго си е поставила за цел да подобри качеството на града, най-вече като забрани на коли произведени преди 1997-ма година да влизат в центъра на града през седмицата. Също така има идеи по някои улици да се движат само електрически коли в скоро време, което надали би се харесало на футболистите, които са свикнали да карат много мощни машини, като тези на Пари Сен Жермен - отбора, който е с най-добър коефициент (1.01) за победител в местното първенство според съответните коефициенти за залагане.

И докато в Париж се борят с трафика и коите, то други европейски столици, като Копенхаген нямат този проблем. Датската столица е един от градовете с най-малък брой притежатели на автомобили сред населението, като голям принос за този факт има използването на велосипеди за придвижване сред местните. Освен това обаче Копенхаген може скоро да бъде засегнат от закон на национално ниво, който предвижда забраната на продажба на нови бензинови и дизелови автомобили, което вероятно може да влезе в сила от 2030-та.

В Лондон пък вече са факт първите изпълнени стъпки от плана за намаляване на вредните емисии, като английската столица вече разполага с първата зона за свръх ниски емисии в централната част на града. Според тези нови еко наредби и норми, в центъра на Лондон могат да бъдат допускани само бензинови автомобили отговарящи минимум на Евро 4 и дизелови такива с най-малко екостандарт Евро 6.

Всички тези рестрикции и ограничения целят да подобрят качеството на въздуха в големите европейски градове и да подобрят градската среда в общ план. Предстои да разберем как и евентуално кога и нашата столица ще бъде засегната от по-строги еко норми.

Тази статия ви хареса? Следете всичко най-интересно от Econ.bg и във
Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Свободна Безмитна Зона – Бургас АД Първокласни мултифункционални складове, митническо агентиране.
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Резултати | Архив
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
- Келнер, какво пие русата дама в ей там??? - Скъпо 32-годишно уиски, господине... - Аха... Поднесете ѝ тогава три бучки лед от мен!!!
На този ден 05.12   1492 г. – Христофор Колумб става първият европеец, който стъпва на остров Испаньола (днес Хаити и Доминиканска република). 1848 г. – Калифорнийска златна...