Преговаряме за пускането на рекламен клип на България по Си Ен Ен, съобщи зам.-министърът на културата Димитър Хаджиниколов. В момента такива има по "Евронюз" и "Евроспорт". Общо 12 млн. лв. са отпуснати тази година за туризъм, каза още Хаджиниколов. Това е с 4 млн. лв. повече от миналата година. Само една част обаче ще се използва за националната реклама на страната и това е твърде малко в сравнение с другите страни, които развиват туризма като приоритетен отрасъл, коментираха представителите на бранша.
Все още обаче не е ясно кой ще изгражда националния щанд на България на трите най-големи и важни международни изложения - в Москва, Берлин и Лондон, през тази година. В края на миналата година беше проведен конкурс за избора на рекламна агенция, но офертите не се отвориха, защото Агенцията по туризма нямаше шеф. След като през миналата седмица беше избран Валери Петров за временен шеф, се очаква процедурата да се задвижи.
Въпреки това обаче още се бави решението дали да се поднови конкурсът и да се отворят вече получените оферти, или да се организира нов конкурс.
Вторият вариант би забавил процедурата, а две от изложенията са само след два месеца.
За момента процедурата остава същата, отговориха лаконично от Агенцията по туризма в петък. По информация на ведомството площите за изложенията са заявени и още не е изпуснат срокът за националното ни представяне. /dnevnik