Комисията за защита на потребителите глоби онлайн търговци, които не са изпълнили обещания за бързи или безплатни доставки.
Сред най-често срещаните нелоялни практики при онлайн търговците са фалшивите намаления и неспазените уговорки за срока или цената на доставките, предупреждават от Комисията за защита на потребителите. Клиенти на онлайн-магазин за облекла са подали оплаквания, че покупките се бавят повече от месец, въпреки че в условията за доставката е посочен срок от пет работни дни.
Електронен магазин е заблуждавал клиентите, че при пазаруване на стойност над 100 лева доставката е безплатна до всяка точка на страната.
Потребителят е подал жалба след като за доставката е заплатил 25 лева. Друг онлайн търговец е подвеждал клиентите си с фалшиви отстъпки за козметика и хранителни добавки, като впоследствие ги е уведомявал, че складовата наличност на козметичния продукт е изчерпана и той може да бъде доставен на редовната му цена.
Независимо че търговците са отстранили нередностите, на всеки от тях са наложени предвидените в закона санкции от 1 000 до 30 000 лева, които дружествата обжалват.