Само допреди няколко години "геймифициран" бизнес се считаше за оксиморон. Днес много компании на запад използват геймификацията като възможност да се ангажират клиентите и служителите.
Исторически погледнато, играенето на игри се разглежда като забавление и развлечение. Въпреки това, сериозните успехи на игрите са привлекли вниманието на бизнес организациите, като възможност да предават по забавен начин знания, умения или разпространяват политиката си.
Gamification се появява като термин в бизнес средите сравнително скоро, през 2010 година. Оттогава обаче, само за 4-5 години придобива небивала популярност.
Един от водещите световни анализатори Gartner прогнозира, че до края на 2016 г. 73% от световните ТОП 2000 организации ще използват геймификация, като основен механизъм за трансформиране на бизнес операциите.
M2 Research също водещи световни анализатори прогнозират, че до 2016 г. средствата, отделени за геймификация на бизнеса, ще се увеличат до $ 2,8 милиарда, при изразходвани $ 100 милиона през 2014 г.
Какво пре4дставлява всъщност геймификацията може да прочетете при колегите от Insmarket.