Заради липсата на навременна и точна информация за пазара в България се разминахме с няколко атрактивни инвестиции на обща стойност 5 млрд. USD през последните две години. Това съобщи директорът на
Българската агенция за инвестиции Павел Езекиев. Става дума за компанията Oracle, която тази година базира сервизния си център за EMEA в Румъния. Hyundai/Kia пък отвори завод в Словакия, като
осигури 3000 работни места. Също тази година Avis Europe откри клиентски бизнесцентър в Унгария, а Gestamp Group инвестира в Полша през 2003 г. и откри 2000 работни места. Консорциум между Toyota,
Peugeot и Citroen в момента строи завод в Чехия с 3000 работни места.
При всички тези проекти България е фигурирала в инвестиционните намерения на компаниите, но е била предпочетена друга държава.
Езекиев представи вчера нов Интернет сайт, наречен Българска инвестиционна-информационна мрежа. От днес на адрес www.iinbulgaria.com всеки
потенциален инвеститор ще може безплатно да търси необходимата информация. В мрежата са включени 28 институции - големите консултантски компании, правни кантори, финансови анализатори, агенции за
човешки ресурси, специалисти по изготвяне на секторни и пазарни анализи. Целта ни е да намалим случаите, в които предприемачите получават некачествена информация, заяви Андриана Тошева,
изпълнителен директора на БИБА. Асоциацията заедно с БАИ е един от инициаторите за създаването на мрежата.
Проучване на Алфа рисърч сред близо 300 инвеститори показва, че у нас липсва единна база данни, която да обобщава информацията, да е представителна и да се ползва от всички. Няма и статистическа
информация в подходяща форма, както и секторни анализи, е мнението на анкетираните бизнесмени. /в-к Пари