Контрабандата по море е невъзможна, защото контролът на морския транспорт е изключително затегнат.
Това заяви управителят на изцяло българската фирма, дистрибутор, "Сакса" ООД пред депутатите от анкетната комисия, която разследва има ли картел при горивата.
Атанас Димов бе изслушан заедно с представители на прокуратурата и шефовете на ДАНС - Димитър Георгиев и на ГДБОП - Ивайло Спиридонов.
Той каза, че фирмата е предоставила пълна и подробна информация на разследващите органи.
Контрабанда през морски транспорт е почти невъзможна, защото още от наемането на танкер в информационните системи влиза много информация - първо кой танкер, кое пристанище ще се товари, къде ще се разтоварва, до кой акцизен склад ще бъде извозвана стоката за регистрация.
Документите за един кораб са цял класьор, прави се и график на пълненето на резервоарите, обясни дистрибуторът. И повтори: "По море контрабанда няма". Според дистрибутора втора рафинерия няма да реши проблема с цените, защото това означава инвестиция от порядъка на 1,5 млн. до 3 млн., която ще се изплаща поне за седем години.
Решението било в модерна търговия, стимулиране на навлизането на нови търговци на пазара и малки бензиностанции на самообслужване, каза синът му Светозар Димов, който работи заедно с баща си.