Издателите на Енциклопедия Британика (Encyclopaedia Britannica) решиха да сложат край на хартиеното й издание. По този начин се слага край на една традиция, датираща още от 1768 г.
Според президента на американската компания Encyclopædia Britannica, Inc., която издава източника на информация, през последните години продажбите на хартиените енциклопедии са били пренебрежимо малки, посочва „Би Би Си“. Той допълва, че отдавна е било ясно, че този ден идва.
Britannica е поредното издание, което се пренасочва към електронния пазар. Различни компании правят опити от няколко години да засилят присъствието си на този все по-динамично развиваща се ниша.
От Britannica обясняват решението си с динамичния фокус на потребителския модел и възможността да променят съдържанието на енциклопедията си минути след като са се случили събитията. Според „Би Би Си“ подобно е и желанието на самите редовни читатели, които търсят нещо подобно на Wikipedia.
Официалното съобщение на Britannicа:
По обем на информацията днес Britannica не може да се мери с Wikipedia. Докато англоезичната версия на свободната енциклопедия съдържа близо 4 млн. статии, в Britannica материалите са едва 120 хиляди. Освен това достъпът до Wikipedia е безплатен, за разлика от този към Britannica. Там потребителят трябва да плати 30 долара за DVD-вариант или да даде 70 долара за годишен онлайн абонамент.
Wikipedia, чиито статии се пишат изцяло от доброволци, често е критикувана, че публикува статии с грешки в тях. През последните години се правят сериозни усилия в намаляването им, отбелязва Digital Trends.