Културният туризъм е намерил място в отделен раздел на Стратегията за устойчиво развитие на туризма в България за 2014-2020 г. Това стана ясно от изказването на зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев по време на кръгла маса „СПА и морски туризъм“ във Варна. По думите му културният туризъм е един от петте основополагащи продукта в бранша, съобщават от МИЕ.
По време на събитието бе представен проекта на стратегията, която ще бъде възложена за разработване и на експерти от Световната организация по туризъм (СОТ). По думите на генералният секретар на организацията Талеб Рифай това е един най-добрите документи, който ще разреши голяма част от проблемите в българския туризъм.
„Успехът на град Варна ще се отрази на успеха на България. Енергията, която съществува на това място, трябва да се разпространява и да се споделя”. С тези думи Рифай приветства участниците в кръглата маса.
По събитието бяха обсъдени и възможностите за развитие на СПА и морския туризъм в хоризонт 2020, както и добрите практики в тази сфера в световен план. Според генералният секретар на СТО трябва да се използват природните дадености на страната ни, които я превръщат в целогодишна туристическа дестинация.
Бранимир Ботев от своя страна припомни, че за тази година сегашното правителство предвиди 18 млн. лева за българския туризъм, от които близо 13 млн. лева вече факт. „Ние имаме разнообразни туристически продукти, които не знаем как да промотираме”, каза още зам.-министърът. В тази връзка бе представен и рекламният филм „Римско наследство и минерални води”, с който можем успешно да се позиционираме на световния туристически пазар.