Европейският комисар за защита на потребителите Меглена Кунева подчерта днес необходимостта от подобряване на финансовите услуги за потребителите в ЕС, за да съществува конкурентен и интегриран
финансов пазар на дребно. По време на речта си на конференцията Eurofi в Ница тя говори за проблемите, пред които се изправят потребителите в този сектор, включително недостатъчното финансово
образование, недостатъчната и объркваща преддоговорна информация и повсеместната липса на прозрачност в сектора на финансовите услуги, съобщи представителстовото на Европейската комисия в
София.
По думите на еврокомисар Кунева този факт води до ниско доверие на потребителите във финансовите сделки, избор на неуместни продукти и по-високи разходи. Позовавайки се на последните данни на
Евробарометър, тя каза че 79% от потребителите биха предпочели да видят договорите си с банката, представени в стандартна форма, така че да може лесно разходите между отделните банки да бъдат
сравнени, което ще позволи на потребителите да направят по-добър избор.
Меглена Кунева посочи още, че работата на Комисията по преддоговорната информация вече дава своите плодове. Стандартните информационни формуляри са част от новата Директива относно потребителския
кредит и също ще бъдат разгледани от инвестиционна гледна точка, след като бъде прието новото предложение за ревизирана директива относно инвестиционните фондове. Резултатите от работата, извършена
от Комисията в борбата със скритите или неразбираемите банкови такси, също ще бъдат налице през 2009 г.
В заключение комисар Кунева каза, че потребителите трябва да „знаят предварително под какво точно се подписват“ и че е решена да доведе до реални подобрения във финансовите услуги, които да бъдат
почувствани от всеки потребител във всяка държава-членка.