Кунева: Финансовата криза започна с криза на доверието на потребителите

12.10.2009 | 11:23
по статията работи:
Общо над 55 милиона потребители в ЕС са се оплакали от търговците и тези, които им предоставят различни услуги
Кунева: Финансовата криза започна с криза на доверието на потребителите

55 хиляди оплаквания от България са получени в Европейската комисия само в областта на енергетиката от недоволни потребители. Това заяви еврокомисарят за защита на потребителите Меглена Кунева на кръгла маса, посветена на европейската политика за информирани и защитени потребителни на услуги, предаде БГНЕС.

Общо над 55 милиона потребители са се оплакали от търговците и тези, които им предоставят различни услуги. Ситуацията на различните енергийни пазари е различна, каза еврокомисар Кунева. Необходимо е да има ясни регулирани сметки за електричество, които могат да помогнат за по-добро определяне на семейните финанси. Тя даде за пример Швейцария, където хората сравняват сметките си със своите съседи и по този начин могат да видят, ако употребят повече електроенергия от тях. За последните две години 7% от европейските потребители са сменили своите доставчици на електроуслуги.

Финансовата криза започна с криза на доверието на потребителите, каза още Кунева. Ако има една обща валута в света - тя е доверието, категорична беше тя. По думите й, е необходимо да се направи диагноза на нашия пазар. Може ли да разчитаме на частните компании, кой е най-добрият управленски модел за нас, попита еврокомисарят.

80% от икономиката на Европа е икономиката на услуги - това е икономика на знанието, каза Меглена Кунева. Според индекса на пазарите на дребно, една трета от потребителите са недоволни от услугите, които им се предоставят, като за различните страни индексът е различен. В създадения Граждански енергиен форум са направени предложения за единна сметка в ЕС за услугите в областта на енергетиката, тя е с примерен дизайн и не е задължителна.

Според Луис Смит, главен омбудсман на услугите в Обединеното Кралство, основните критерии за омбудсмана е да бъде независим, да дава справедливи решения и да е достъпен за потребители.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
ММС Инк. ЕООД Официален дистрибутор на Daikin-Япония. Лидер в производството на климатична техника.
Holiday Inn Sofia Добре дошли в най-новия 5-звезден хотел в София.
Holiday Inn Sofia A warm "Welcome" to Sofia's newest 5 Star hotel.
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Женевски конвенции
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Блондинка звъни на оператора си: - Извинете, не ми работи интернетът... - А вие с рутер ли сте? Кратко мълчание... - Не, сама съм!!!
На този ден 19.11   461 г. – Либий Север е провъзгласен за римски император в Равена. 1493 г. – По време на втората си експедиция Христофор Колумб открива остров, който кръщава...