Проверка ще установи колко са изчезналите вагони на БДЖ. По данни Криминална полиция те са около хиляда. Това съобщи пред журналисти днес министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.
По-рано днес стана ясно, че товарни вагони повече от пет години са под охрана на жп гарата в граничното с. Гюешево. Там от десетина години не се извършва товаро-разтоварна дейност, съобщиха от кметството, цитирани от БТА.
Местните хора коментират, че това са част от изчезналите товарни вагони, собственост на БДЖ, които не бяха открити при преброяването на наличните активи на дружеството.
В Гюешево доскоро има 19 вагона. Доскоро там е имало и съоръжения, които могат да бъдат изпозлвани за превоз на пътници, както и пътнически вагони. Те обаче са били изпратени на Перник, за да бъдат разрязани за скрап.
Вагоните са за планиран ремонт - не са спрени от движение и не са за бракуване, поясниха от охраната на гарата, откъдето добавиха, че изоставените вагони били преброени и описани през август тази година.
По линията за с. Гюешево, която трябваше да бъде част отжп коридора Номер 8, в момента се движи влак само три пъти в седмицата. Разстоянието от Кюстендил до Гюешево, което е 34 км се изминава за 1 час и 50 минути.
Сръбската железница опроверга твърденията на българския министър Симеон Дянков, че български вагони са били в Сърбия, пише днес сръбският вестник "Вечерне
новости", цитиран от bTV.
"През последните дни Сърбия се превърна в бюро за откраднати и намерени вещи. Освен две картини на Пикасо, които търси Швейцария, някъде в страната се укривала и композиция от
608 български вагона", коментира вестникът и изтъква, че въпреки че никой не може да открие българската композиция, чиято дължина надхвърля пет километра, Дянков твърдял, че вагоните са в
Сърбия.
Миналата седмица вицепремиерът заяви, че преди няколко месеца бил поканен от сръбския финансов министър, който му показал на границата 300 вагона и казал, че са български. Според Дянков те били
влезли в Сърбия по време на югоембаргото.
Сръбските железници обаче, цитирани от местните медии, твърдят, че в страната нямало подобна композиция. В противен случай тя със сигурност щяла да бъде открита.
"Българите всъщност не знаят колко вагони им липсват. Според изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев липсват 608 вагона. Министърът на транспорта Ивайло
Московски твърди, че са 1000, а синдикатите говорят за 1200. Още по-малко знаят в кой период са изчезнали", коментира "Вечерне новости" и твърди, че реалната истина е, че
вагоните са изрязани и продадени за скрап в София.