За туристите, идващи да пазаруват в Европа, Лондон е най-добрата дестинация сред 33 големи града на континента. Британската столица изпреварва Барселона, Мадрид, Париж и Рим, сочи индексът на Economist Intelligence Unit (EIU).
Индексът измерва привлекателността на градовете за купувачите въз основа на 38 критерия - брой на бутиците, на марките, достъпност на магазините, цени, предлагане на отстъпки, разнообразие на шопинг зони, качество на услугите (работно време на бутиците, говоримите езици), но също и наличието на хотели, ресторанти, културни мероприятия, достъпност на транспорта, както и поносимост на климата.
"82% от китайските туристи поставят шопинга на първо място в приоритетите си, когато пътуват", заяви Ерик Ноял, вицепрезидент на френския клон на компанията Global Blue ("Глобал Блу"), поръчала изследването. Според индекса Париж, който е водеща туристическа дестинация в света, е едва на четвърто място заради хотелите, които се оценяват от потребителите като услуга с ограничено предлагане и висока цена.
Берлин е на шесто място - пред Лисабон, Амстердам, Прага и Будапеща. На последно място в класацията са Осло и Женева. "Големите градове в Западна Европа предлагат по-голямо разнообразие от магазини и културни дейности, но те невинаги са на най-достъпните цени", заяви Харалд Лангер от EIU, цитиран от АФП и БГНЕС.
33-те града, включени в индекса, са били избрани според икономическото им значение и броя на посетителите, които привличат.