През юни 2013 година автомагистрала "Марица" трябва да е готова, обяви днес министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.
Той даде старт на търга за избор на строител на отсечката от Оризово до Димитровград от аутобана. Трасето е с дължина 31,6 километра. Проектът за доизграждане на магистралата е включен в Оперативна програма "Транспорт", а стойността на отсечката е 104 млн. евро, информира Dariknews.bg.
От аутобана, който трябва да свърже магистрала "Тракия" с ГКПП Капитан Андреево, предстои да бъдат построени близо 67 км от Оризово до Харманли. Трасето е разделено на два лота, като цялата сума за изграждането им е 209 милиона евро. За строителството на първата отсечка от Оризово до Димитровград днес обявиха обществената поръчка, а за втората - от Димитровград до Харманли, търгът ще стартира в началото на другата седмица.
Тази магистрала наистина да я направим до края на мандата. Знаете нейната история: тя е стартирала като строителство през далечната 1979 година. 25 месеца считаме, че са реален срок. Вие виждате, че такъв срок е даден и за другите лотове на "Тракия". Даваме абсолютно възможни, реалистични графици, категоричен е Плевнелиев.
До края на май догодина трябва да е избран изпълнителят на строителството и да се сключи договорът. Този път обаче от ресорното ведомство въвеждат някои допълнителни изисквания към кандидатите.
Едно от условията към кандидатите да строят "Марица" е да имат опит в строителството на пътища с товароносимост 11.5 тона. Това са магистрали, съвременни пътища от първи клас, както и пътища към граничните пунктове. Това условие автоматично изключва от надпреварата начинаещи компании, но те могат да се включат в проекта като подизпълнители, каза зам.-министърът на регионалното развитие Георги Прегьов. Той уточни, че условието ще важи за всички фирми, които ще се обединят в сдружение, за да участват в конкурса, уточни Прегьов.
Друго условие за участниците в обединение е да подпишат декларация за носене на солидарна отговорност, за да са още по-обвързани при изпълнението на проекта, каза Прегьов. Изискването най-вероятно е продиктувано от проблемите на "Мостстрой", което участва в обединението "Тракия IV" - изпълнител на Лот 4 на "Тракия". Компанията, собственост на Васил Божков, поиска да бъде обявена в несъстоятелност, което постави под въпрос успешното дострояване на аутобана до морето, припомня Mediapool.bg.
До края на януари догодина ще се даде старт на обществените поръчки за строителството на автомагистрала "Струма", обявиха още от ресорното министерство.