Кметът на Ню Йорк Майкъл Блумбърг ще отдели 12 милиона долара от състоянието си за кампания, призоваваща към по-стриктни закони относно притежанието на оръжие. Телевизионните реклами, инициирани от Блумбърг, ще бъдат показвани в 13 щата. Целта им ще е да убедят сенаторите да подкрепят предложението за много по-обстойни проверки на закупуващите оръжие, уточнява "Би Би Си".
Блумбърг е отколешен поддръжник на по-затегнатия контрол спрямо оръжията и е по-скоро оптимистичен за надмощието си над Конгреса. Институцията ще гласува относно оръжейните закони другия месец.
Кампанията на кмета срещна яростна съпротива от страна на Националната оръжейна асоциация (National Rifle Association – NRA).
Дебатът около деликатната за американското общество тема отново нашумя след трагедията от Нютаун, Кънектикът. Тогава бяха застреляни общо 20 деца и 6 възрастни. Президентът на САЩ Барак Обама желаеше пълна забрана на по-тежките оръжия, но впоследствие това отпадна поради рязко противопоставяне на републиканците в Камарата на представителите.
Текущият облик на исканията за реформа е за въвеждане на по-стриктни и обстойни проверки на гражданите, желаещи да закупят оръжие. Към момента близо 40% от всички продажби на оръжия са лишени от подобен контрол.