Марката на ПФК "Ботев" все още не е продадена на търг, който НАП Пловдив организира за обезпечаване на вземанията на задълженията, които клубът има към държавната хазна. Това съобщи за Агенция "Фокус"- Пловдив Божана Илиева от пресцентъра на териториалната дирекция на приходната агенция.
При последния търг на 18 юли цената на марката е паднала на 90 000 лева, при първоначална предложена цена от 170 000 лева. Правото на интелектуална собственост в България не се продава всеки ден, както беше в случая с марката на ПФК "Ботев", коментира Божана Илиева. Тя добави, че това е непопулярен търг и собственост.
Обявяването на такъв търг в НАП Пловдив беше единственият за България. Ето защо той е труден. Самите купувачи съвсем съзнателно изчакват да мине втори, трети, дори пети търг, за да може цената да падне. Търсят се и алтернативни начини за обезпечаване на вземанията от задължения на бившия ПФК "Ботев", който фалира преди 2 години.
Припомняме ви, че в началото на месец февруари от сдружение ФК "Ботев" (Пд) междувременно регистрираха в патентното ведомство нова комбинирана търговска марка и получиха права над нея до декември 2020 г. Тогава беше обявено още, че продаваната от НАП емблема, е тази на акционерното дружество на Димитър Христолов.
От новосформирания "Ботев" добавиха, че все пак биха желали да откупят и предишната си търговска марка, но при десетократно по-ниска цена от сегашната. Според патентния специалист Нели Пенчева обаче реалната цена на търговската марка на ФК "Ботев" (Пд) е дори над 1 млн. лв., но била намалена до 171 990 лв. с коригиращи коефициенти.