Голяма част от държавната помощ за американската автомобилна индустрия ще излезе на гърба на американските данъкоплатци, твърди Надзорният панел към Конгреса, чиято оценка се цитира от AP.
Съгласно финансовия план на Джордж Буш (TARP) на стойност 700 млрд. долара за американската автомобилна индустрия отиват 81 млрд. долара. Оценките на надзорния панел сочат, че по-голямата част от заема за General Motors на стойност 23 млрд. долара няма да бъде върната.
Перспективата за възстановяване на държавните заеми от GM и Chrysler зависи главно от стойността на акциите им – те трябва да скочат до безпрецедентно високи нива. Например пазарната стойност на GM трябва да стигне 67.6 млрд. долара, което е твърде оптимистично да се очаква. Стойността на американската автомобилна компания беше 57.2 млрд. долара, когато имаше пик в цената на акциите й през април 2008 година.
САЩ държи 61% в GM и 10% в Chrysler. Двете компании са частна собственост, но ще пуснат нови емисии акции на борсата, като в случая с GM най-вероятно става въпрос за следващата година.