Министър Ангелкова: Черноморските държави създават общ туристически бранд

14.06.2018 | 17:45
по статията работи: econ.bg
Пазарът в региона е с 333 млн. потребители и общ брутен вътрешен продукт от 2,8 трлн. долара
Министър Ангелкова: Черноморските държави създават общ туристически бранд
Снимка: Пресцентър на Министерство на туризма

Съвместно ще работим за създаване на общ Черноморски туристически бранд и за развитие на вътрешнокруизния туризъм в Черно море. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова във Варна, където се проведе срещата на министрите с ресор туризъм на страните-членки на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество (ОЧИС). Събитието е от най-високия клас „А“, включено в календара на Българското председателство на Съвета на ЕС. 

Една от инициативите, по която ще работим заедно е създаване на общ продукт, който да обединява вино, гурме, културен, балнео и СПА туризъм, посочи министър Ангелкова. Тя информира, че резултат от срещата е подписването на „Съвместна декларация от Варна на министрите, отговарящи за туризма на държавите-членки на организацията за Черноморско икономическо сътрудничество“ (ЧИС).  И уточни, че този документ дава рамката за бъдещите съвместни дейности. В него държавите от ЧИС декларират намеренията си да работят за увеличаване на туристическите потоци между дестинациите и за превръщане на устойчивия туризъм в един от основните двигатели на социално-икономическото развитие в региона. 

Във форума участваха Майкъл Христидис, генерален секретар на ОЧИС, Братислав Джорджевич, изпълнителен мениджър на ОЧИС и Асаф Хаджиев, генерален секретар на ПАЧИС, както и представители на държави-членки на ЧИС. 

Водени от разбирането, че страните от Черноморския регион следва да се възползват пълноценно от общия си потенциал, Българското председателство се стреми да засили видимостта на региона, коментира още министърът. Тя посочи, че туризмът несъмнено е един от секторите с ключово значение за региона с население от над  333 млн. потребители с общ брутен вътрешен продукт от 2,8 трлн. долара, което представлява  14% от цялата европейска и 4% от световната икономика. Територията на държавите от ОЧИС е 423 000 кв. км. В последните години регионът се утвърди като водеща туристическа дестинация, посетена от над 115 млн. души през 2016 г. Това са 19 % от всички туристически посещения в Европа, отбеляза министър Ангелкова. 

На срещата тя отчете и председателството на работната група „Сътрудничество в туризма“ на организацията. България пое координирането на дейността й в през юли 2016 г., а мандатът приключва в края на юли тази година. За тези две години Министерството на туризма съвместно с Постоянния секретариат на ЧИС, осъществи три заседания на работната група, посочи министър Ангелкова. Поставихме фокус върху механизмите постигане  конкурентоспособност на туристическия сектор в региона чрез общ подход за неговото развитие, въвеждане на иновации, консолидиране образа на Черно море като туристически бранд за посетители както от по-близкия европейски пазар, така и от далечни дестинации като Китай, Южна Корея, Япония, САЩ и др. 

През мандата на България ЧИС и Световната организация по туризъм (СОТ) обединиха усилия и по отношение на програмата на СОТ „По пътя на коприната“. 

Посоката за развитието на туризма в региона е чрез оползотворяване на общите ни културни и природни ресурси , залагайки на развитието на съвместни туристически продукти, инициативи и конкретни проекти с участие на бизнеса от държавите членки на ЧИС, коментира министърът. Тя даде пример с инициативата за създаване на т.нар. Балкански туристически маршрут, целящ промотиране пред далечните пазари на регионалното културно-историческо наследство. Тази инициатива е свързана с друг приоритетет на Българското председателство на Съвета на ЕС, а именно Балканите, на чийто старт през м. май взеха участие 11 държави, отбеляза българският министър. И допълни, че сред участниците имаше пълен консенсус, че подобряване на регионалната свързаност, обмяна на информация и добри практики и осъществяването на общи маркетингови кампании, са задължителни предпоставки за успешното реализиране на общ бранд „Балкани“. 

В отговор на въпроси на медии след срещата министър Ангелкова поясни, че предложението на Министерството на туризма е в наредба към Закона за туризма да се  определи статута на националните курорти и ключови дейности в тях. Предложили сме кметовете и местният бранш да определят най-важното за развитието им. Искаме да работим по пътя на децентрализацията, а местната власт познава най-добре спецификата на националните курорти на тяхна територия.  

Така в България ще продължат да се развиват различни видове туризъм, както иска браншът, отбеляза министър Ангелкова и допълни, че само така ще се постигне търсения баланс. Получихме силна подкрепа от световните туроператори, от туристически организации и от кметове, отбеляза министърът. Сезирана съм от над 30 туристически организации, че темата има нужда от широко обществено обсъждане. Националните курорти са имидж за страната и трябва да се чуе гласа на министерството и на туристите, изразили сме тяхното мнение. Решението ще вземат народните представители, обобщи министър Ангелкова. 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Венто - К ООД Проектиране, изграждане, монтаж и продажба на вентилационни и климатични системи.
SIXENSE GROUP - СИКСЕНС ГРУП SIXENSE Group е глобална компания, базирана на 5 континента, развиваща...
РАЙС ЕООД Търговия и сервиз на офис техника.
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Зимна приказка
  • Зимна приказка
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
Между приятели: - На кого е кръстена дъщеря ви Гертруда? - На дядо си Пенчо. - ?!? - Беше герой на труда....
На този ден 31.10   475 г. – Ромул Августул е провъзгласен за римски император. 802 г. – Никифор I е провъзгласен за византийски император. 1470 г. – Хенри VI за втори път...