Изследване на разлики в продукти, предлагани на българския пазар и в други страни, не е коректно, ако не са направени лабораторни изследвания. Това коментира в сутрешния блок на Би Ти Ви Димитър Зоров, председател на Асоциацията на млекопреработвателите.
"Когато вече един месец се говори за това, и най-глупавите и най-непредпазливите биха си коригирали етикета. Няма как да си сложиш визитна картичка "Лъжец", аргументира позицията си той.
Вчера от Българската агенция за безопасност на храните обявиха резултатите от втора проверка за това дали продуктите, които се предлагат на потребителите в Западна Европа, са същите, които се продават и в България. Сравнението бе базирано на информацията върху етикетите и върху цените, като драстични разлики не са открити.
Според Десислава Димитрова от "Слоу фууд" обаче с обявяването на тези резултати "нещата си дошли на мястото", защото оповестените в изследването резултати за разлики в рамките на 3% били в рамките на статистическата грешка.
Зоров обяви още, че конкретно при млечните продукти има големи разлики. Даде пример с моцарелата, чиято годност е 7 до 10 дни, а внасяната в България е с доста по-голяма трайност, което означава, че в нея са вложени консерванти. Освен това според него в магазините се етикетирали като кашкавал след преопаковане полуфабрикати, които се използвали за производството на топено сирене.
Производителят на млечни продукти обяви освен това, че обявените резултати са спорни и заради това, че не е било оповестено от кои търговски обекти са купени, защото по отношение на цената роля играе и търговската отстъпка, която била различна дори в рамките на една и съща търговска верига. Затова сравнението е трябвало да се прави на базата на доставни цени.
И двамата посъветваха потребителите да купуват предимно стоки местно производство като гаранция за по-добро качество.