Модернизирането на трасето София–Ниш – приоритетен проект за австрийските железници

06.11.2007 | 15:29
по статията работи: Апостол Апостолов
Арнолд Шифер: "Целим да превозваме повече пътници от Австрия за Турция през почивните дни"
Модернизирането на трасето София–Ниш – приоритетен проект за австрийските железници

Модернизирането на трасето София – Ниш е от огромно значение при съвместната ни работа с Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ). Това заявиха днес представителите на австрийските железници по време на подписването на меморандум за сътрудничество с българската компания. На срещата присъстваха главният директор на НКЖИ Антон Гинев, министърът на транспорта Петър Мутафчиев, генералните директори на австрийските железници Петер Клугар и Арнолд Шифер.

С подписването на настоящия документ се цели реализацията на конкретни проекти за подобряване състоянието на коридор X, който обхваща линията Залцбург-Любляна-Загреб-Белград-Ниш-Скопие-Велес-Солун и нейните клонове А: Грац-Марибор-Загреб; Б: Будапеща-Нови Сад-Белград; В: Ниш-София (Димитровград-Истанбул); Г: Велес-Битоля-Флорина-Виа Игнатиа до Игуменица.

Една от бъдещите цели е съкращаване на бюрокрацията на границите. Като типичен пример за усложнена бюрократична система беше дадена границата между Сърбия и Хърватия, където се губят между 8 и 10 часа. По този повод Шифер призова за повече доверие между железниците и държавите и съкращаване на излишните междугранични проверки.

„От сътрудничеството си с Австрия е важно да съумеем да получим най-добрите практики в областта на железопътната инфраструктура, както и да обменим опит в управлението на кризисни ситуации”, подчерта Антон Гинев.

Aвстрийските железници изтъкнаха превозването на повече пътници през почивните дни между Австрия и Турция по линията Виена – Белград –София – Истанбул като важна своя цел.


Освен това стана ясно, че австрийските железници, като основен ръководител на железопътната част от коридора, имат изградена карта и подробен инвестиционен анализ за най-важните проекти във всяка страна. Те от своя страна избират най-приоритетния.

Освен това, от НКЖИ заявиха, че са предприети действия за модернизацията на линията от Драгоман до сръбсктата граница. Средствата ще бъдат осигурени от републиканския бюджет.

По време на срещата и двете страни потвърдиха, че се работи за развитието на интермодалните терминали, по проекти, свързани с коридор IV, както и за подобряване на връзките на страната ни със съседните държави.

 

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Женевски конвенции
Иванчо пита вкъщи: - Тате, как разговарят змиите? Бащата поглежда тъщата и подхвърля: - Защо мълчиш? Детето се интересува!..
На този ден 20.12   1604 г. – отпечатан е първият екземпляр на книгата Дон Кихот от Мигел де Сервантес – първия бестселър в историята, пуснат в продажба на 16 януари 1605. 1699 г....