Модернизиран енергоспестяващ трамвай ще вози софиянци. Той беше представен днес в столичното депо "Трамкар".
Съществена особеност на мотрисата е ниската консумация на електроенергия. При спиране около 40% от нея се връща в системата и се усвоява от останалите трамваи, които в момента се намират на линията.
Цялата ходова част на трамвая е изцяло нова. Той е снабден с асинхронни двигатели, които не се нуждаят от поддържане и са много
по-надеждни от обикновените. Това се прави за първи път у нас, заяви инж. Янко Цанов, мениджър на проекта за модернизация на трамваи, който се осъществява съвместно от Столичната община и чешката
фирма "Инекон". Реновацията на трамвая струва 690 000 евро.
Модернизираният трамвай разполага с нисък под в средната си част за улесняване използването му от хора с увреждания.
Превозното средство вече цял месец се движи експериментално из улиците на София, като се очаква да започне да превозва пътници от 1
март.
Преди да бъде пуснат в експлоатация трамваят трябва да измине 4500 км, като обиколи всички линии по няколко пъти. Тестовете му са извършени от Националния институт по железопътен транспорт, обясни Цанов.
Проектът за модернизация е реализиран със средства на Европейската банка за възстановяване и развитие, отпуснати на Столична община, като тя от своя страна е обявила
конкурс, спечелен от "Инекон".
Чешката фирма ще модернизира общо 18 трамвая, които трябва да влязат в експлоатация до края на годината. В договора е предвидено трамваите да се правят в столичното депо. Общата стойност на договора с чешката фирма е 14 млн. евро.
Линиите от градския транспорт, които ще обслужват новите мотриси, са с номера 1, 5 и 7.