Московски: Инфраструктурата, а не доходите, беше приоритет на ГЕРБ

08.03.2013 | 09:05
по статията работи: Елица Елефтерова
Отдаването на жп гарите на концесия е световна практика, каза министърът в оставка
Московски: Инфраструктурата, а не доходите, беше приоритет на ГЕРБ
Снимка: Econ.bg

Инфраструктурата беше приоритет на правителството на ГЕРБ, но не стигна време и ресурс да се работи и в другата посока – доходи и безработица. Това заяви пред bTV транспортният министър в оставка Ивайло Московски.

Според него сектор „Транспорт” е стабилен, обобщи той. “Базовата инфраструктура е гаранция за растеж в целия свят. Хората виждат какво е направено. Повечето проекти обаче ще бъдат финализирани през 2014 г. 2015 г. и резултатите от тях ще се усетят след това”, допълни Ивайло Московски.

Московски не посочи кой трябва да го наследи на поста в служебния кабинет, но пожела да бъде „разумен и последователен човек”. Той посъветва бъдещия си наследник да не отстъпва от проектите по Оперативна програма „Транспорт”, средствата по която са договорени на 100% и изплатени на 50%.

Московски призна, че ще вземе участие, ако бъде поканен за изборите на 12 май. Той потвърди, че в редиците на ГЕРБ предстоят „чистки” на хора, които са разочаровали обществото. Според него обаче това са нормали процеси.

По думите му, отдаването на жп гарите на концесия е световна практика, особено в криза, както това е начинът частният капитал да се мобилизира. Относно приватизацията на БДЖ „Товарни превози”, Московски заяви, че това е единственият „възможен и законен начин” да се удовлетворят исканията на кредиторите.

„Който иска да протестира, няма никакъв проблем. Когато кредиторите влязат в компанията, няма да има повече БДЖ,” допълни транспортният министър в оставка.
Той изтъкна, че по време на мандата на ГЕРБ задълженията на дружеството от 820 млн. лв. са намалени с около 100 млн. лв.

Московски коментира също, че в момента се строят над 400 км скоростни жп релси, а след 1 януари 2014 г., когато започва новият програмен период на еврофинансиране, който и да управлява, ще има на разположение 600 млн. лв. за закупуване на влакове за скоростните релси.

Московски призна, че „Български пощи” работят на загуба, но обясни, че компанията в момента защитава правото си на държавна помощ от 22 млн. лв. „Български пощи” извършват социална дейност, защото обслужват отдалечени райони, които никоя частна фирма не би обслужвала. Компанията има над 2500 станции в селски райони и това й дава основания да кандидатства като бенефициент по Програмата за развитие на селските райони, заяви още Московски.

Оцени статията:
5.00/1
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Зимна приказка
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...