В някои американски медии започна да се промъква леко съмнение относно проверките за сигурността на Toyota. В редакторско мнение, публикувано във Washington Examiner и цитирано от Bloomberg, се казва "гангстерско правителство се прицели в Toyota", а според популярен радиоводещ в САЩ настоящият министър на транспорта на САЩ Рей Лахуд има поведение на "бранд мениджър на General Motors и Chrysler".
Губернатори от четирите щата, в които има заводи на Toyota, пък изпратиха официално писмо до Конгреса, в което се оплакват от "обезпокоителните съобщения на федералното правителство и прибързаните действия".
От американските звена на Toyota заявиха, че проверките на дефектите на автомобилите са мотивирани от нещо повече от опасения за сигурността. Те дори допълват, че федералното правителство може би са ги нарочили, защото САЩ има дялове в основните им конкуренти в САЩ - General Motors и Chrysler.
От японската компания вероятно имат известни основания за съмнения - САЩ притежава 61% от активите на GM. За да спаси от фалит една от знаковите си компании, американското правителство прибегна до национализация. В замяна компанията получи 49,9 млрд. долара помощ. Държавната помощ за Chrysler се равняваше на 14,3 млрд. долара, срещу които правителството взе дял от 10 на сто.