"Причината правителство да предложи частници да изпитват кандидат-шофьорите, целеше да се аутсорсва тази дейност, взаимствайки положителния опит в други страни както в Европейския съюз, така и извън
него". Това каза в предаването “Седмицата” на Дарик радио министърът на транспорта Петър Мутафчиев. В тази връзка той даде пример с Германия, където две фирми отговорят и извършват изпитването
на кандидат-шофьорите, и Хърватия – където изпитващата фирма е една.
"Фирмата, която ние искахме да изберем чрез конкурс, щеше да получи съответно и лиценз на методиките на изпитване. По този налице щеше да бъде двоен контрол – от една страна щяхме да пресечем
корупционните практики, които в момента не са рядкост. Ангажиментът е изцяло в компанията, която ще извършва изпита и да знае, че при нарушение този лиценз може да й бъде отнет. И същевременно да
наложим и втори контрол – автомобилната администрация да контролира по какъв начин те извършват изпита си”, каза министър Мутафчиев.
По думите на Мутафчиев промените са щели да облекчат и работата на администрацията.
„На нас в този момент са ни необходими около 100 инспектори допълнително в ДАИ, необходими са допълнително и
изпитващи”, каза още министърът, като уточни, че през последните години администрацията е била свита с около 17 000 бройки, следвайки препоръките на министъра на държавната администрация Николай
Василев.
Относно коментарите, които се чуха в пленарната зала, че с предложените промени се готви поредната далавера, Мутафчиев беше лаконичен в коментара си, като каза, че „не може във всяко едно намерение
да се търсят зли мисли”. Той беше категоричен, че парламентът не е трябвало да отхвърля целия закон, защото по думите му
„подобен подход вече се е доказал по отношение подобряване качеството на
уменията на шофьорите, които получават свидетелство за правоуправление”.