С действията, които бяха предприети от правителството и ръководството на БДЖ през последните няколко дни, се сложи началото на ликвидацията на железопътния транспорт в България. Това заяви в парламента депутатът от "Коалиция за България" Петър Мутафчиев.
С новото разписание на влаковете, уж за да се пребори със стачкуващите, отмени всички пътнически влакове през светлия период на деня от 8.00 до 17.00 часа, смята бившият транспортен министър в кабинета на Тройната коалиция, цитиран от БТА.
"Това решение ще донесе по-големи загуби от стачката, защото са спрени влаковете в най-печелившия период от годината - преди Коледните и Новогодишните празници. Ако завали обилен сняг, по какъв начин ще се предвижват българските граждани", попита Петър Мутафчиев. Според него ръководството на БДЖ иска да покаже, че държавата може без железопътен транспорт.
Депутатът от левицата смята, че няма да се намери стратегически инвеститор за "Товарни превози", който да отговаря на заложените критерии.
"Кандидатът да бъде стратегически инвеститор на 100% от дружествените дялове на БДЖ, да бъде лицензиран ЖП превозващ, с минимум 10 г. опит и като жп оператор; да бъде със среден годишен оборот за последните 3 години – 500 000 000 евро; да няма непогасени публични задължения", поясни бившият министър, цитиран от Агенция "Фокус".
Втората възможност за участник в приватизацията, според Мутафчиев, е кандидатът да бъде финансов инвеститор, отговарящ на следните изисквания: да управлява финансови активи и да притежава дялови участия в други дружества на обща стойност не по-малка от 1 млрд. евро и да има собствен капитал не по-малко от 25 млн. евро.