Мутафчиев пръснал луди пари за гарата в родния Първомай

25.09.2009 | 09:13
по статията работи:
Бившият транспортен министър не се намесил адекватно при изграждането на новата писта на Летище София
Мутафчиев пръснал луди пари за гарата в родния Първомай

Повече от 1,5 млн. лв. за двукратно боядисване на гарата в родния му град Първомай е пръснал бившият министър на транспорта Петър Мутафчиев. На художественото творчество "се дивил" целият град, но по-късно станало ясно, че първият нюанс на сградата бил твърде розов, затова при втората боя е докаран на достатъчно червен. Това разказаха за в. "Монитор" ексдепутати от Комисията по транспорт и телекомуникации в 40-ото народно събрание.

Ексминистърът ударно е инвестирал средства в PR акции на територията на своя избирателен район, категорични са депутатите, като е гарантирал инвеститорските си идеи чрез назначаване на правилните хора в бордовете на съответните управителни съвети. Тези хора са били или от "Позитано" или негови съграждани без необходимия професионален ценз.

Мутафчиев отклонил и средства от други аерогари, за да строи нов терминал в Пловдив. Строителството му започнало, като 16 млн. лв. от таксите за обслужване на полети на летищата в Бургас и Варна са били пренасочени към новото начинание. За да се използват тези пари, министърът изнудил съпартийците си да се промени Законът за гражданското въздухоплаване. Припомняме ви, че над 40 млн. лв. бяха инвестирани в модернизацията на второто по важност летище у нас.

На всичкото отгоре бившият министър не се намесил адекватно при изграждането на новата писта на Летище София, поради което след откриването през 2006 година старата успоредна на нея полоса е станала неизползваема.

Гафът произлизал от погрешни изчисления, които не предвидили, че двете писти ще се окажат прекалено близо една до друга, поради което паралелната им експлоатация се оказала немислима, разказаха запознати от авиосредите. По думите им предварителните планове предвиждали старата писта с дължина към 2,8 км да продължи да функционира. Заради недомислицата обаче сега се използвала за рульожка. Скандалите с по-дългата с 800 метра полоса, която "глътна" над 52 млн. долара, гръмнаха още когато асфалтът в настилката бе топъл, а се оказа, че е пропаднал с повече от 1 см и се е нацепил. На 5 февруари 2006 г. пък падна 500 метра окачен таван от новия пътнически терминал.

Върхът в авиогафовете на Мутафчиев са новите правителствени самолети, които се оказаха неизползваеми, тъй като са прекалено огромни за нуждите на властта и загубата при връщането им на продавача може да коства на държавата до 30 млн. евро. Двата самолета Airbus A319 бяха купени в края на мандата на предишното правителство. Машините получи "Авиоотряд 28" - операторът, който вози президента, вицепрезидента, премиера и председателя на Народното събрание при командировките им в чужбина.

"За мен договорът не е изгоден, както казва г-н Мутафчиев. Знаете, че самолетите са поръчани през друга фирма посредник и т.н. Именно затова беше сформирана комисия, която да издаде становище", коментира пред вестника шефът на транспортната комисия в НС Иван Вълков по повод вчерашното изявление на Мутафчиев, че сделката е много добре подписана.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Премиерът Бойко Борисов в Туркменистан
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Премиерът Бойко Борисов се срещна с руския премиер Дмитрий Медведев в Туркменистан
  • Женевски конвенции
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 23.12   619 г. – Начало на понтификатът на папа Бонифаций V. 1672 г. – Италианският астроном Джовани Доменико Касини открива Рея – вторият по големина след Титан...