Информационният център на Националната агенция за приходите (НАП) вече приема обажданията на клиенти от областите Бургас, Варна, Велико Търново и Пловдив, на телефон
0700 18 700.
Досега центърът обслужваше всички обаждания на граждани и фирми от София и областта, както и позвъняванията от мобилни телефони. С последната промяна кол центърът на НАП ще обслужва над 80% от всички
телефонни контакти между приходната администрация и гражданите, съобщиха от НАП. Обаждането към телефона е на цената на
един градски разговор за абонатите на БТК и
според
тарифния план за абонатите на мобилните оператори.
На телефон 0700 18 700 клиентите на агенцията могат да получат актуална информация за сроковете за деклариране и плащане, указания за попълване на декларации и документи, да научат отговорите на
въпроси, свързани с ползване на електронните услуги на НАП, справки за здравноосигурителен статус. Чрез информационния център могат да се подават и сигнали за данъчни или осигурителни нарушения или
корупция.
Освен по телефона, въпроси до НАП могат да се задават и по електронната поща на адрес
infocenter@nra.bg. Работното време на консултантите в кол центъра е от
9,00 до 17,30
ч. всеки делничен ден. Автоматична справка за това дали дадена фирма е регистрирана по ДДС може да се прави денонощно, 7 дни в седмицата.
От 17 март 2008 г., когато информационният център на НАП започна работата си, до момента са обслужени близо 40 000 телефонни обаждания, а служителите му са отговорили на над 3500 въпроса, изпратени
по електронната поща. Автоматичната услуга за справка за ДДС-регистрация е ползвана 8000 пъти. До края на годината предстои за се въведат и автоматични справки за здравно-осигурителен статус на
клиентите.