За да подобри работата на администрацията и да я приведе в съответствие с „Хартата на клиента” Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е въвела обслужване на гражданите на принципа „на
едно гише”.
С цел измерване на удовлетвореността на здравноосигурените граждани от предоставяните по този начин административни услуги, институцията провежда анкета сред здравноосигурените. Формуляри от
специално създадената Анкетна карта ще бъдат на разположение на гражданите в приемните на районните здравноосигурителни каси, както и в Централното управление на НЗОК.
Идентификацията за участие в изследването на качеството, предлагано от НЗОК, ще става с посочване на възраст, професия и социален статус. Анкетната карта е анонимна и се попълва по желание от
потребителите, посочват от Здравната каса.
Анализът на резултатите, които системно ще се събират и обобщават, включва отговори на въпроси за предпочитаните форми за административно обслужване на гражданите като: достъп до информация,
количество на предоставяната информация (яснота, точност, пълнота), отношение на служителите към клиентите и техните знания и умения да предоставят информацията по достъпен начин, възможност за
насочване на въпроси към съответната институция, когато запитванията не са в компетенциите на Националната здравноосигурителна каса, и т.н.