Над 10% от Брутния вътрешен продукт на България се формира от туризма

20.04.2023 | 17:15
по статията работи: econ.bg
Над 10% от брутния вътрешен продукт на България се формира от туризма, приходите само за последните няколко месеца са над 600 милиона лв., обяви във Велико Търново зам.- министърът на туризма проф. Мариела Модева
Над 10% от Брутния вътрешен продукт на България се формира от туризма
Снимка: под лиценза на creative commons

Над 10% от брутния вътрешен продукт на България се формира от туризма, приходите само за последните няколко месеца са над 600 милиона лв., обяви във Велико Търново зам.- министърът на туризма проф. Мариела Модева. Заедно с кмета Даниел Панов тя откри Международното изложение "Културен туризъм" в старата столица.

Модева посочи още, че в страната е отчетен 9% в сравнение с 2019 г., последната най-силна преди COVID, а тенденциите са много добри предвид удължаването на зимния сезон и много добър темп на резервации за летния сезон.

"Все повече се засилва интересът на туристите към този специализиран вид туризъм. Освен неочакваните преживявания и т.нар. културен шок, който туристите искат да преживеят, те се интересуват също от сигурността, спокойствието , високото качество на продукта и баланса между това качество и неговата цена. Всичко това България може да предложи", каза Модева.

Продуктът на културния туризъм вече заема 20% от общия културен продукт. За това се съди по начинът, по-който се формира интереса на туристите към общини и места, които са много богати на културни ценности- това е международна тенденция. Това е един от шансовете на България да бъде утвърдена като целогодишна дестинация за туризъм. В топ 3 сме по богатство на културни ценности след Италия и Гърция, но не сме на тези позиции по популярност", посочи зам.-министърът.

Трябва да има интегрирани усилия от страна на останалите ведомства - на Министерство на културата, Министерство на туризма, на бранша и на туроператорите, които да включват в презентациите си дестинации и продукти, свързани с културния туризъм.

"Ние се срещаме с ново поколение туристи, т.нар. поколение Z, които живеят през телефоните си и затова новите тенденции в туризма са свързани с неговата устойчивост, дигитализацията и възможността да рекламираме България и в дигитална среда", посочи тя.

Според нея, България има проблем с управлението, стопанисването и социализацията на културни ценности.

"За да имаме добър туристически продуктов сферата на културния туризъм, преди всичко трябва да сме се погрижили за огромния ресурс от културни ценности, с които България разполага", обясни министър Модева. Тя посочи Велико Търново като чудесен пример, че едно добре поддържано културно наследство е изключителен ресурс за културния туризъм.

Кметът Даниел Панов посочи, че старата столица бележи 40% ръст на посетителите през 2022 г.

"Радвам се, че българските общини се научихме да рекламираме своите туристически продукти, а също така традициите, фолклора, нашата българщина", каза той.

Форумът, бе открит с изпълнения на популярния ученически оркестър "Джуниър Бенд" и певиците на ансамбъл "Българче", към чието изпълнение се присъединиха гайдари от Златоград. Панов пожела такава симбиоза между Северна и Южна България, каквато демонстрират Търново и Златоград, да  има както в бизнеса, така и в туризма.

Оцени статията:
0/0
Коментирай
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.
Предложи
корпоративна публикация
Резултати | Архив
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Церемония по връчване на годишна международна награда „Карл Велики“
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Най-старата коневъдна ферма в света
  • Зимна приказка
Когато разбрали, че бързият влак от София до Бургас пътува 8 часа, китайците били истински впечатлени от размерите на България...
На този ден 19.12   1732 г. – Бенджамин Франклин публикува Алманах на бедния Ричард 1783 г. – Уилям Пит-младши става най-младият министър-председател в историята на Великобритания...