За три месеца, от януари до март 2009 г., 43 996 клиенти на ЧЕЗ са се възползвали от възможността сами да определят стойността на равната си месечна вноска за електроенергия.
За целия период най-много клиенти - 33 074, са предпочели да декларират промяна в равните си вноски, чрез лично подаване на заявление в центровете за обслужване. Други 305 са подали декларации чрез
пощата, 1 341 по факс и 3 976 по телефона. За същия период, през интернет страницата на компанията 5 300 клиента сами са определили колко да плащат за електроенергия. От всички подадени заявления
едва в 0,8% (338 броя) има допуснати технически грешки.
От ЧЕЗ изразяват надежда, че това ще бъде взето предвид от Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) и тя ще уважи внесеното в комисията заявление за промяна на решението за връщане
към едномесечно отчитане на електромерите.